לייעוץ והזמנות חייגו
לכבוד שנת 2023 התחדשנו באתר חדש ומעוצב! קבוצת העתקות מברכת את קהל לקוחותיה בשנה אזרחית טובה

דפוס דיגיטלי – מה זה?

המצאת הדפוס שינתה את העולם ואיפשרה להפיץ מידע כתוב בכמויות גדולות, ומאז אנחנו כל הזמן רואים שכלולים ושיפורים. היום יש מגוון רחב של שיטות מתקדמות אשר מאפשרות להדפיס בגדלים שונים, בצבע ובשחור לבן, ובעיקר – באיכות מצוינת. מצד שני, כשיש כל כך הרבה סוגים ואפשרויות קל ללכת לאיבוד. מהו דפוס דיגיטלי? מה ההבדל בינו לבין אופסט? מה ההבדל בין דפוס מקצועי למדפסת הביתית? איך נדע באיזו שיטה כדאי לבחור?

ריכזנו עבורכם את הנקודות העיקריות שיעשו סדר בבלאגן.

מהו דפוס דיגיטלי?

דפוס דיגיטלי

נתחיל מהבסיס. הדפוס הדיגיטלי פועל בשיטה שדומה למדפסת הביתית, כלומר הקובץ שמוזן למערכת הוא קובץ ממוחשב שמועבר אל מכשיר ההדפסה. בתוך המדפסת הביתית ובתוך המדפסת הדיגיטלית יש סליל מגנטי כאשר זרמים של חשמל גורמים לשינויים קטנטנים לאורך המגנט, ואלה גורמים לצבע להיתפס על המגנט לפי הדוגמה שדרושה לנו. משם הצבע מועבר אל הדף, ומוצמד אליו בעזרת חימום.

מהו דפוס אופסט?

השיטה הוותיקה והמקובלת לביצוע של הדפסות היא האופסט. זוהי שיטה שמבוססת על בניית תבנית נגטיבית שלפיה יועבר הצבע אל הדף (העיקרון מזכיר את עיקרון העבודה עם חותמות, רק מורכב הרבה יותר). דפוס האופסט דורש ליצור מראש את התבנית, להזין למכונה את הצבעים ולבצע כיול וכיוון שלהם כדי לקבל את התוצאה המיטבית.

מהם ההבדלים המרכזיים בין השיטות?

הדפוס הדיגיטלי מאפשר לבצע הדפסה באופן מהיר וממוקד, ואילו דפוס האופסט דורש עבודת הכנה משמעותית ויקרה לפני ביצוע ההדפסה עצמה. ולכן באופן טבעי דפוס דיגיטלי מתאים במיוחד לביצוע של עבודה בכמויות קטנות – החל מהדפסה אחת בודדת ועד הדפסת מספר עותקים. לעומתו דפוס האופסט מיועד לעבודה בכמויות גדולות מאוד, למשל כמו עיתונים או חומרי פרסום בעשרות אלפי עותקים.

אם כך, איזו שיטה טובה יותר?

על פניו נראה כי דפוס דיגיטלי הוא שיטה מתקדמת וטובה יותר, אך זוהי צורת חשיבה שגויה. שתי השיטות הן שיטות מתקדמות ומצוינות – כאשר משתמשים בהן בצורה המתאימה. הדפסה דיגיטלית מתאימה אך ורק לעבודה בכמויות קטנות, ואינה מסוגלת לתת מענה טוב להדפסה מאסיבית. הן מבחינת משך העבודה והן מבחינת העלויות המצטברות.

לעומת זאת, האופסט מיועד להדפסה מאסיבית, ולמעשה ככל שכמות ההדפסות עולה כך המחיר פר יחידה יורד. נכון להיום דפוס האופסט הוא היחידי שיכול לתת מענה איכותי להדפסה בכמויות גדולות.

מדוע לא להשתמש במדפסת הביתית?

הסברנו בהתחלה כי דפוס דיגיטלי פועל בעקרון הדומה למדפסת הביתית, ומכאן כמובן שעולה השאלה מדוע צריך בכלל לגשת לבית דפוס במקום להדפיס את הכל בבית. יש לכך שתי סיבות: איכות וגודל. המדפסת הביתית שלנו מאפשרת הדפסה בצורה נוחה וזמינה, אך האיכות שלה אינה גבוהה. כשמה כן היא, הדפסה בתנאים ביתיים שמספיקים עבור שימוש ביתי.

לעומת זאת כאשר יש צורך בעבודת הדפסה ברמה גבוהה, אין תחליף להדפסה דיגיטלית איכותית ומקצועית. התוצאה הסופית תראה טוב יותר פי כמה וכמה.

נוסף על כך, לבתי דפוס יש אפשרות לבצע הדפסה דיגיטלית על גדלים שונים של נייר, דבר שרלוונטי במיוחד כאשר רוצים להדפיס פוסטרים ומוצרי פרסום ושיווק בגדלים שעולים על גודל A4.

מתי כדאי לבחור בדפוס דיגיטלי?

לסיכום, דפוס דיגיטלי היא הבחירה המועדפת כאשר צריך לבצע כמות קטנה של הדפסות, וכאשר יש צורך בהדפסה בגדלים לא סטנדרטיים. זוהי השיטה המתאימה גם כאשר יש צורך לבצע שינויים לאחר כל הדפסה או לאחר מספר קטן של הדפסות.

נוסף על כך, ניתן לשלב בהדפסה הדיגיטלית גם שכבת למינציה אשר מעניקה שכבה של גימור והגנה למוצר המוגמר.

דילוג לתוכן